Tuesday, November 30, 2010

TABAHKANLAH AKU..


Keheningan pagi membawa aku ke lembah baru,
Pagi ini aku bangkit dgn sejuta keazaman,
Kelmarin yang gusar hanya tinggal kenangan nan abadi,
Aku mahu segalanya damai,
Tapi siapakah aku untuk menentukan semuanya?
Hanya insan kerdil yang xpunya apa
melainkan milik Allah semata-mata,
Sepanjang malam ku merenung ke dalam diri,
Mencari apa pun ku x pasti,
Cuma yang ada segenggan ketabahan
Utk menghadapi esok yang mendatang,
Cinta itu harus ku korbankan,
Demi mencapai sebuah kebahagiaan yang abadi,
Aku tahu inilah yang terbaik buat diriku,
Terima kasih Allah atas dugaan ini,
Kau berikan aku tarbiyah yg terbaik,
Untuk aku menjadi lebih matang,
Untuk aku merobohkan dinding egois yg kian menebal,
Untuk aku lebih mengenal siapa Engkau dan siapa aku,
Dalam diam kupanjatkan doa ini,
Agar Kau berikan kebahgiaan buat dia insan yg byk mengajarku,
Erti hidup,erti cinta,erti bahagia abadi dan erti ketabahan,
Ya Allah kepadamu aku memohon,
Berikanlah aku ketabahan dalam menelusuri hari-hariku,
Bersihkanlah hati dan jiwaku Ya Rabbi,
Temukanlah aku dengan teman-teman sejati
yang bisa membawaku ke jalanMu,
Terima kasih Ya Allah atas dugaanMu ini,
Terima kasih Ya Allah atas ketabahan ini,
Terima kasih Ya Allah….
Terima kasih Ya Allah….

No comments:

Post a Comment